Güncel

Raylar yer altına alınıyor

Sakarya Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Alemdar’ın 12 gün önce müjdesini verdiği, Mithatpaşa-Gar arası tren raylarının yer altına alınması projesinde tarihi adım atıldı. Şehir merkezindeki trafiği ve hayatın akışını rahatlatacak dev proje için iş makinelerinin ve dev vinçlerin kurulumuna başlandı.

Sakarya Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Alemdar’ın 12 gün önce müjdesini verdiği, Mithatpaşa-Gar arası tren raylarının yer altına alınması projesinde tarihi adım atıldı. Şehir merkezindeki trafiği ve hayatın akışını rahatlatacak dev proje için iş makinelerinin ve dev vinçlerin kurulumuna başlandı.

VİNÇLER SAHAYA İNDİ, ÇALIŞMA BAŞLADI

Eğitim-öğretim dönemindeki hassasiyet nedeniyle birkaç gün bekletilen çalışmalar, bugün itibarıyla dev vinçlerin sahaya inmesiyle resmen başladı. Şehrin merkezini ikiye bölen ve trafiği adeta çileye dönüştüren geçitleri tarihe gömecek projenin ilk startı, Aziz Duran Parkı’nın Donatım kısmındaki 3’üncü Geçit’te veriliyor.

Çalışmalar esnasında şehir içi trafiğin aksamaması için her türlü önlem alındı. Bölgede geçici rampa ve köprüler inşa edilerek trafik akışı ile inşaat alanı birbirinden tamamen izole edilecek. Yer altı çalışmaları sürerken, vatandaşların günlük yaşamı ve ulaşımı kesintiye uğramayacak.

ÇALIŞMALAR İLK OLARAK GEÇİT BÖLGELERİNDE BAŞLAYACAK

Mithatpaşa ile Gar Meydanı arasındaki hemzemin geçitlerin tamamının kaldırılmasıyla, bölgede 2 kilometrelik devasa bir yeşil koridor oluşturulacak. Başkan Yusuf Alemdar’ın 30 Mart’ta Dolmabahçe’de Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile yaptığı birebir görüşmede onay aldığı projede, ilk etapta trenlerin geçeceği tünelin inşasına ve ardından zemin çalışmalarına odaklanılacak. Üst taşıyıcı sistemlerin imalatının tamamlanmasıyla birlikte, binlerce Sakaryalının yeni buluşma noktası olacak sosyal yaşam projesine geçilecek.

"ŞEHRİMİZİN GELECEĞİNE DEĞER KATACAK"

Projenin önemine dikkat çeken Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Alemdar, şu ifadeleri kullandı:

“Şehrimizin gündemini uzun süredir meşgul eden önemli bir projeyi hayata geçirmenin gururunu yaşıyoruz. Tren raylarının yer altına alınmasıyla Mithatpaşa ve Gar Meydanı arasındaki 2 kilometrelik alanda bulunan 4 hemzemin geçidi kaldıracağız. Demiryolu hattının üzerini peyzaj düzenlemeleriyle yeşil bir koridora dönüştürerek şehrimize yeni bir yaşam ve buluşma alanı kazandıracağız.”

PROJEYE DAİR AŞAMALAR...

Sakarya Büyükşehir Belediyesi'nden yapılan açıklamada projenin teknik adımları şu şekilde sıralandı:

  • Tünel inşası: İlk etapta trenlerin geçeceği tünelin yan duvarları inşa edilecek.

  • Zemin çalışmaları: Duvar bloklarının ardından zemin sağlamlaştırma ve kazı işlemleri tamamlanacak.

  • Üst taşıyıcılar ve peyzaj: Üst taşıyıcı sistemlerin imalatının ardından, bölgeyi yeşil bir koridora dönüştürecek peyzaj düzenlemelerine başlanacak.

Ulaşım sorunlarını bütüncül bir bakış açısıyla ele aldıklarını belirten belediye yetkilileri, "Sakarya'yı geleceğe hazırlıyoruz. Çalışmalar süresince vatandaşlarımızın anlayışını bekliyor, bu tarihi dönüşüme birlikte tanıklık etmelerini istiyoruz" çağrısında bulundu.

TREN YOLCULARI MAĞDUR EDİLMEYECEK

Devasa inşaat çalışmaları süresince tren yolcularının ulaşımda mağduriyet yaşamaması için tüm tedbirler üst seviyede tutuluyor. Ada Treni ve ADARAY seferlerinin Mithatpaşa Garı'na yönlendirildiği dönemlerde, yolcuların şehir merkezine sorunsuz ulaşabilmesi adına Büyükşehir Belediyesi otobüsleriyle kesintisiz ring seferleri düzenlenecek.