Merhaba dostlar, yine ben.
Sahada ve kulislerde konuşulanlara bakılacak olursa, Sakarya’da sağlık alanlarında dikkat çekici bir trafik yaşanıyor. Konunun odağında Sakarya’daki iki önemli makam sahibi isim var. Yeri gelince açıklayacağım ancak önce hastanelerin acil kısımlarında dönen bazı konulara kulak kesilmenizi istiyorum.
Biliyorsunuz, sağlık çalışanlarının çalışma saatleri rutinden biraz farklı. Haliyle bu çalışanların uzun çalışma sürelerinde streslerinin azaltılması da hasta ve hasta yakınları için önem taşıyor. Edindiğimiz bilgilere göre Sakarya’da bu durum bir süredir tersine işliyor.
2024 yılında, 8 yıldır Sakarya Sağlık İl Müdürü olarak görevine devam eden Aziz Öğütlü ‘yoruldum’ diyerek görevinden ayrılmıştı. O dönem yeni il müdürünün kim olacağı sorusu şehirde çok konuşuldu. Şehirde bekleyen projelerin sorumluluğu, doktor atamaları, hastanelerin yönetilmesi, Şehir Hastanesi’nin inşaatı gibi dev yatırımların takibi, sağlık il müdürünün sorumlulukları arasında. Bu yüzden dinamik ve işi iyi bilen birinin bu konuma getirilmesi önem taşıdı. 2024 yılında Doç. Dr. Kayhan Özdemir Sakarya Sağlık İl Müdürü olarak atandı. Özdemir ilk haftalarda koltukla pek işi olmadığını sık sık kurumlara gerçekleştirdiği ziyaretlerde gösterdi. Bir süre bu ziyaretler takip açısından olumlu görünse de, şu sıralar sağlık çalışanları ve kurum personellerinin yaka silkmiş durumda olduğu konuşuluyor.
Kulislerde konuşulanlar bununla sınırlı değil. Özdemir’in sözlü baskısı iddiasının yanı sıra hastanelerin acil kayıtlarıyla oynadığı iddiası adeta bomba etkisi yarattı. Acil alanlarındaki yeşil alan ve sarı alan kayıtlarındaki hastane ödenekleri farklılık gösteriyor. Özdemir’in, SGK’dan alacağı ödenekleri artırmak için yeşil ve sarı alan kayıtlarında değişiklik yaptığı iddia ediliyor.
Bu durumdan yaka silken ve sağlık alanındaki süreçleri yakından takip eden, Sakaryalıların da bu konudaki haber kaynağı iktidar partisi il başkanı Yunus Tever ile Özdemir arasında ipler gerildi. Başkan Tever ile Özdemir’in telefonla görüştüğü ve şehrin finansının doğru ve usüle uygun yönetilmesi gerektiğini dile getiren Tever ile Özdemir’in anlaşmazlık yaşadığı devamında ise Özdemir’i muhatap almak istemediği için telefon numarasını engellediği kulislerde konuşulanlar arasında.
Şimdi soruyorum; uzun çalışma saatlerindeki sağlık çalışanları, hemşireler, doktorlar hatta başhekimleri baskı altında tutan İl Sağlık Müdürü’nün amacı nedir? Dahası Sakarya’nın finansını İl Müdürü nasıl elinde tutmaya çalışır?
İddiaları kuşlar getirdi, elçiye zeval olmaz. Şimdilik taraflar sessizliğini korusada ileriki günlerde yeni gelişmeler yaşanabilir.
Esen kalın.