İDDİALAR GEÇEN YIL ORTAYA ATILMIŞTI
Kamuoyunun gündemine ilk olarak 2025 yılının mart ayında gelen iddialarda, trafik kazaları başta olmak üzere çeşitli adli olaylar nedeniyle hastaneye başvuran kişilere ait bilgilerin bazı kişi ve firmalarla paylaşıldığı öne sürülmüştü.
İhbarların ardından Sakarya Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde görev yapan bazı personeller hakkında idari inceleme başlatıldı.
KİŞİSEL VERİLER İNCELENDİ
Soruşturma kapsamında özellikle acil servis ve yoğun bakım ünitelerinde tedavi gören bazı hastalara ait kişisel verilerin sistem üzerinden sorgulandığı ve yetkisiz kişilerle paylaşıldığı yönündeki iddialar mercek altına alındı.
Yapılan incelemelerde dijital erişim kayıtları, sistem hareketleri ve güvenlik kameralarına ait görüntüler detaylı şekilde değerlendirildi.
MÜFETTİŞLER DEVREYE GİRDİ
Soruşturmanın genişletilmesiyle birlikte Sağlık Bakanlığı tarafından görevlendirilen müfettişler de hastanede kapsamlı incelemelerde bulundu. Hazırlanan raporlar doğrultusunda olayla bağlantılı olduğu değerlendirilen personeller hakkında işlem başlatıldı.
SAĞLIK ÇALIŞANLARI İHRAÇ EDİLDİ
Yürütülen idari soruşturmanın tamamlanmasının ardından, hasta bilgilerini hukuka aykırı şekilde paylaştıkları değerlendirilen 5 sağlık çalışanının görevine son verildi.
Öte yandan söz konusu kişiler hakkında, "kişisel verileri hukuka aykırı olarak ele geçirmek ve yaymak" suçlamasıyla adli makamlara suç duyurusunda bulunulduğu öğrenildi.
ADLİ SORUŞTURMA SÜRÜYOR
Sakarya kamuoyunda geniş yankı uyandıran olayla ilgili adli sürecin devam ettiği belirtilirken, soruşturmanın ilerleyen aşamalarında yeni gelişmelerin yaşanabileceği ifade edildi. Yetkililer, hasta mahremiyeti ve kişisel verilerin korunmasına ilişkin süreçlerin titizlikle takip edildiğini vurguladı.