2026 yılında net 28 bin 75 TL 50 kuruş olarak uygulanan asgari ücret için yüzde 25, yüzde 30, yüzde 35 ve yüzde 40 zam ihtimalleri değerlendirildi.

SUBÜ'de yeni dönemin ilk mesajı, Zafer Tatlı'nın önceliği yeni kampüs
SUBÜ'de yeni dönemin ilk mesajı, Zafer Tatlı'nın önceliği yeni kampüs
İçeriği Görüntüle

Sosyal Güvenlik Uzmanı Emin Yılmaz'ın hesaplamalarına göre olası yeni maaşlar şöyle:

  • Yüzde 25 zam: 35 bin 94 TL

  • Yüzde 30 zam: 36 bin 498 TL

  • Yüzde 35 zam: 37 bin 901 TL

  • Yüzde 40 zam: 39 bin 305 TL

Yılmaz, değerlendirmesinde yüzde 30'luk artışın en güçlü ihtimal olduğunu düşündüğünü ifade etti.

İŞVEREN MALİYETİ DE HESAPLANDI

Olası yüzde 30'luk artışın yalnızca çalışanların maaşlarını değil, işverenlerin maliyetlerini de etkileyeceği belirtildi.

Bu senaryoda brüt asgari ücretin 42 bin 939 TL'ye ulaşacağı hesaplandı. İşverenin toplam maliyetinin ise teşvik ve sektör farklılıklarına göre değişebileceği ifade edildi.

88 FARKLI ÖDEME KALEMİNİ ETKİLEYECEK

Asgari ücrette yapılacak artış, yalnızca çalışanların maaşlarına yansımayacak. İşsizlik ödeneği, kıdem tazminatının tabanı, genel sağlık sigortası primleri ile doğum ve askerlik borçlanması gibi birçok ödeme kalemi de yeni ücrete göre değişecek.

SON KARAR ARALIK AYINDA VERİLECEK

2027 yılında geçerli olacak asgari ücretin belirlenmesi için gözler Aralık ayında yapılması beklenen Asgari Ücret Tespit Komisyonu görüşmelerine çevrildi.

İşçi, işveren ve hükümet temsilcilerinin katılacağı görüşmelerin ardından yeni ücret açıklanacak. Şu ana kadar yüzde 30 zam dahil olmak üzere gündeme gelen oranların hiçbiri resmiyet kazanmış değil.